Teemme verkkomme huoltotoimenpiteet ennalta ilmoitettuina huoltoaikoina. Huoltotoimenpiteet pyritään ajoittamaan niin, että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä, mutta huoltotöiden aikana on hyvä varautua satunnaisiin häiriöihin tai lyhyisiin yhteyskatkoksiin.
Jos laajakaista- tai kaapelitelevisiopalvelussasi on häiriö huoltokatkon ulkopuolella, eikä kyseisestä häiriöstä löydy ajankohtaista häiriötiedotetta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Valokuitupäätelaitteen käyttöohje
Lataa tästä ohjeet valokuitupäätelaitteen käyttöön.
EX600 Pulse wifi-lähettimen käyttöohje
Lataa tästä ohjeet erillisen wifi-lähettimen käyttöön.
Laitteen yhdistäminen internetiin langallisesti
Kytke ethernet-kaapeli valokuitupäätelaitteen LAN-porttiin (keltaiset portit) ja toinen pää päätelaitteeseesi (tietokone, älytelevisio, tulostin)
Laitteen yhdistäminen internetiin langattomasti
- Tarkista, että valokuitupäätelaitteen WIFI-merkkivalo palaa vihreänä.
- Päätelaitteen tarrasta näet verkon nimen (Network) ja langattoman verkon salasanan (Wifi-Key)
- Valitse laitteeltasi (tietokone, puhelin, älytelevisio jne.) oikea verkko ja syötä salasana.
Valokuitupäätelaitteen asetusten muuttaminen
- Jos haluat muuttaa päätelaitteesi asetuksia, kirjoita tietokoneesi/puhelimesi selaimen osoitekenttään: http//router/. (Osoite on myös päätelaitteesi tarrassa kohdassa GUI)
- Käyttäjätunnuksesi on user (Käyttäjätunnus on myös päätelaitteesi tarrassa kohdassa Username)
- Salasanasi näet tarran kohdasta Password
Yhteys internetiin ei toimi langattomasti
- Onhan valokuitupäätelaitteesi WiFi päällä? Varmista, että päätelaitteen Wifi-valo palaa vihreänä.
- Laita päätelaitteeseen WiFi päälle painamalla nappia laitteen tila- nappia pohjassa, kunnes WiFi-valo syttyy vihreäksi.
- Varmista, että päätelaite on yhteydessä internetiin: Internet-merkkivalo palaa vihreänä.
- Mikäli ongelma ei poistunut, käynnistä päätelaite uudelleen pitämällä se pois päältä n. 20 sekuntia. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen.
- Käynnistä tarvittaessa myös käyttämäsi laite (tietokone, puhelin jne) ja yhdistä se uudelleen langattomaan verkkoon.
- Mikäli ongelma ei poistunut, tarkista toimiiko internetyhteys langallisesti käyttämällä ethernet-kaapelia.
- Mikäli yhteys toimii langallisesti, palauta päätelaitteesi tehdasasetukset painamalla Reset-painiketta n. 20 sekunnin ajan. HUOM! Jos laitteen asetuksia on muokattu, tehdasasetusten palautus poistaa kaikki tehdyt muutokset.
- Mikäli ongelma ei poistunut, ota yhteyttä Järvi-Suomen Valokuidun asiakaspalveluun.
Yhteys internetiin ei toimi langallisesti tai langattomasti
- Palaako päätelaitteessa lainkaan valoja? Jos ei, tarkista sähköpistoke ja liitin, että päätelaite saa varmasti virtaa.
- Käynnistä päätelaitteesi uudelleen pitämällä laite pois päältä n. 20 sekuntia. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen. Tämä voi kestää muutamia minuutteja.
- Jos päätelaitteen uudelleen käynnistäminen ei auta, palauta päätelaitteeseen tehdasasetukset painamalla Reset-painiketta n. 20 sekunnin ajan. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen. HUOM! Jos laitteen asetuksia on muokattu, tehdasasetusten palautus poistaa kaikki tehdyt muutokset.
- Mikäli ongelma ei poistunut, ota yhteyttä Järvi-Suomen Valokuidun asiakaspalveluun.