Häiriö- ja huolto­tiedotteet

Tältä sivulta löydät ohjeita häiriötilanteisiin, Järvi-Suomen Valokuidun ajankohtaiset häiriötiedotteet ja tiedot suunnitelluista verkon huoltotoimenpiteistä.

Valmis

Valmis / 
Kangasniemi vikatilanne

Häiriö havaittu:
20.12.2024
12:48

Kangasniemellä häiriötilanne verkossa. Kaapelitelevisio ja datayhteydet on poikki. Vian paikantaminen on käynnissä.

Valmis

Valmis / 
Huoltotyö Kangasniemellä

Huoltotyö alkaa:
02.12.2024
12:00
Huoltotyö päättyy:
02.12.2024
12:10

Kangasniemellä tehdään verkkoon huoltotyö. Työ aiheuttaa lyhyen katkoksen kaapelitelevisioverkkoon sekä nettiyhteyksiin.

Ohjeita valokuitupäätelaitteen käyttöön ja häiriötilanteisiin

Teemme verkkomme huoltotoimenpiteet ennalta ilmoitettuina huoltoaikoina. Huoltotoimenpiteet pyritään ajoittamaan niin, että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä, mutta huoltotöiden aikana on hyvä varautua satunnaisiin häiriöihin tai lyhyisiin yhteyskatkoksiin.

Jos laajakaista- tai kaapelitelevisiopalvelussasi on häiriö huoltokatkon ulkopuolella, eikä kyseisestä häiriöstä löydy ajankohtaista häiriötiedotetta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Valokuitupäätelaitteen käyttöohje

Lataa tästä ohjeet valokuitupäätelaitteen käyttöön.

EX600 Pulse wifi-lähettimen käyttöohje

Lataa tästä ohjeet erillisen wifi-lähettimen käyttöön.

Laitteen yhdistäminen internetiin langallisesti

Kytke ethernet-kaapeli valokuitupäätelaitteen LAN-porttiin (keltaiset portit) ja toinen pää päätelaitteeseesi (tietokone, älytelevisio, tulostin)

Laitteen yhdistäminen internetiin langattomasti

  1. Tarkista, että valokuitupäätelaitteen WIFI-merkkivalo palaa vihreänä.
  2. Päätelaitteen tarrasta näet verkon nimen (Network) ja langattoman verkon salasanan (Wifi-Key)
  3. Valitse laitteeltasi (tietokone, puhelin, älytelevisio jne.) oikea verkko ja syötä salasana.

Valokuitupäätelaitteen asetusten muuttaminen

  1. Jos haluat muuttaa päätelaitteesi asetuksia, kirjoita tietokoneesi/puhelimesi selaimen osoitekenttään: http//router/. (Osoite on myös päätelaitteesi tarrassa kohdassa GUI)
  2. Käyttäjätunnuksesi on user (Käyttäjätunnus on myös päätelaitteesi tarrassa kohdassa Username)
  3. Salasanasi näet tarran kohdasta Password

Yhteys internetiin ei toimi langattomasti

  1. Onhan valokuitupäätelaitteesi WiFi päällä? Varmista, että päätelaitteen Wifi-valo palaa vihreänä.
  2. Laita päätelaitteeseen WiFi päälle painamalla nappia laitteen tila- nappia pohjassa, kunnes WiFi-valo syttyy vihreäksi.
  3. Varmista, että päätelaite on yhteydessä internetiin: Internet-merkkivalo palaa vihreänä.
  4. Mikäli ongelma ei poistunut, käynnistä päätelaite uudelleen pitämällä se pois päältä n. 20 sekuntia. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen.
  5. Käynnistä tarvittaessa myös käyttämäsi laite (tietokone, puhelin jne) ja yhdistä se uudelleen langattomaan verkkoon.
  6. Mikäli ongelma ei poistunut, tarkista toimiiko internetyhteys langallisesti käyttämällä ethernet-kaapelia.
  7. Mikäli yhteys toimii langallisesti, palauta päätelaitteesi tehdasasetukset painamalla Reset-painiketta n. 20 sekunnin ajan. HUOM! Jos laitteen asetuksia on muokattu, tehdasasetusten palautus poistaa kaikki tehdyt muutokset.
  8. Mikäli ongelma ei poistunut, ota yhteyttä Järvi-Suomen Valokuidun asiakaspalveluun.

Yhteys internetiin ei toimi langallisesti tai langattomasti

  1. Palaako päätelaitteessa lainkaan valoja? Jos ei, tarkista sähköpistoke ja liitin, että päätelaite saa varmasti virtaa.
  2. Käynnistä päätelaitteesi uudelleen pitämällä laite pois päältä n. 20 sekuntia. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen. Tämä voi kestää muutamia minuutteja.
  3. Jos päätelaitteen uudelleen käynnistäminen ei auta, palauta päätelaitteeseen tehdasasetukset painamalla Reset-painiketta n. 20 sekunnin ajan. Odota rauhassa, että päätelaite käynnistyy uudelleen. HUOM! Jos laitteen asetuksia on muokattu, tehdasasetusten palautus poistaa kaikki tehdyt muutokset.
  4. Mikäli ongelma ei poistunut, ota yhteyttä Järvi-Suomen Valokuidun asiakaspalveluun.